Summa sidvisningar

måndag 1 februari 2021

210201 DÅLIG BAKBROMS OCH TRASIG FJÄDER VÄNSTER BAK 234418km

 



När jag var ute och körde häromdagen luktade bilen bränt när jag stannade......

Jag tog en runda runt bilen och kände på fälgarna.

Vänster bakfälg var stekhet :-( Mög!!!!

När jag kom hem plockade jag av hjulet och bakre bromsoket.

Allt verkade ganska bra förutom att jag inte fick väck fjädern på oket samt att beläggen såg lite sargade ut. Dock inte katastrof..... Jag motionerade upp oket och allt kändes bra :-)

Det som var mindre bra var att bakfjädern var knäckt :-( 





Dock inte så mycket. Går bra att köra så ett tag.... Har beställt nya. Kommer inlägg om det när jag byter....

Monterade ihop allt och provkörde. Allt ok. Kall fälg!


Dvs till idag när jag körde lite längre......


Fälgen varm igen. Inte så mycket, men varm.

Plockade ner allt igen och nu ville jag plocka bort fjädern. Som då knäcktes!!! F-n$€£helv$£$jä£@!!



Turligt nog fanns ett set i Eslöv. Ett enda kvar på hyllan :-)

Efter att ha borrat ur den brutna mögfjädern kunde jag montera allt igen.






Hittade även ett par gamla belägg i källaren som var betydligt finare än de som satt på.

Så nu är rosten bortknackad, beläggen löper fint och ny fjäder. Nice!!

Har dock gjort en stor beställning på delar. Bilen behöver lite kärlek. Planen är denna:

1. Olja+filter

2. Nya bakfjädrar

3. Bromsbelägg runt om

4. Nya handbromsbelägg

5. Nya polyuretanbussningar till länkarmarna fram

Inlägg kommer :-)

Snart besiktning så då är det väl kört :-)


Tut tut nu kör jag vidare!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar