Summa sidvisningar

söndag 13 oktober 2019

Bilbyte del1 (köpa bil,byta interiör) Sommaren 2019

Så hittade jag till sist ett lämpligt "offer" :-)








Ett bra objekt! Fullservad, fin färg, nerlackad, mörk inredning :-)
Fin utvändigt men ganska risig invändigt........
Hade ju dock min krockade kvar hemma så jag beslutade mig för att bygga en fin bil av två halvtaskiga. Som vanligt kan jag aldrig bara köpa en sak och vara nöjd 😝
Nu började operation #finbiltrotsattenidiotkrockademigbakifrån!!!!
Först började jag med att koppla loss batteriet och sen var det bara att börja rensa!
-Hela växelspaken inkulsive stativ osv åkte bort. Gick inte att bara byta spak till spaceball....
-All inredning från bagaget åkte ut.
-Alla säten åkte ut.
- Stereo+ handsfree ut.

Det var ungefär i denna ordningen :-)












Blev inte så många rader av detta men kan lova att det faktiskt var ganska mycket jobb bara att riva allt........
Att sen demontera de fina prylarna från den krockade, montera in dem i den nya och montera ihop den krockade igen var dock ännu mer jobb.!

To be continued..........

1 kommentar: