Summa sidvisningar

söndag 20 maj 2018

180520 Ny olja+ filter samt blandad kärlek 407114km

Hej igen, länge sen sist......
Betyder dock inte att det inte hänt något :-)
Jag monterade in ett par USB uttag och glömde bryta strömmen innan jag började jobba = PERMANENT AIRBAGALARM :-(

Ibland får jag även avgasreningsalarm samt ABS alarm......

Är ju  även dags för service och däckbyte.....

Och javisst den lätt ju konstigt i motorn........

Mycket nu :-)

Så, börjar fr början.

Airbagalarm, detta löstes när jag fick en riktig dator uppkopplad mot bilen. Bara att nollställa. Viktigt att komma ihåg nästa gång. KOPPLA ALLTID LOSS BATTERIET INNAN JAG MECKAR EL OCH KOPPLAR  LOSS ENHETER :-)

Såg då även att ABSlarmet är vänster bak som har strulat. Detta kommer jag att kolla på om det kommer igen. Bör vara givaren eller kuggkransen. Billigt och enkelt!!


Sen började ju även motorn att låta konstigt. Den tickade som F-N när den var kall och sen blev den tyst? Trodde att motorn fått stryk när jag körde slut på oljan. Det var dock grenröret som lossnat. Bara att spänna muttrarna så blev den tyst igen. Ser dock ut som en bult saknas ? Bryr mig dock inte. Den är tyst!


Har idag också bytt olja och filter. Lääääänge sen sist!!!

Så nu kan jag egentligen köra in till besiktningen. Dåliga däck men tänker inte byta innan jag vet om det är lönt att kämpa vidare.........
För första gången på länge är dock displayen tom på varningar :-)



Var nära att köpa en ny bil i helgen som gick. Samma fast nya och mindre mil men affären sket sig.
Nu hoppas jag på ett  år till med pärlan :-)

TUT TUT nu kör vi vidare!!!!

1 kommentar: